6 listopada 2013

Robimisie | Agata Królak

O Robimisiach miałam napisać dokładnie 9 lipca po powrocie z pierwszego KTG. Tak się jednak złożyło, że już nie wróciłam tego dnia ze szpitala, a wieczorem urodziła się Nina. Teraz przyszedł czas, żeby wrócić do tej książki. Dzisiaj jest wyjątkowy wieczór, ponieważ od pół godziny obie dziewczyny śpią, mąż w pracy, a ja uzupełniam braki na blogu. No to zaczynamy...

Robimisie Agaty Królak są kontynuacją książki Różnimisie tej samej autorki. Pisałam o niej TUTAJ. Tytuły są tak sprytnie pomyślane, że od razu wiadomo o czym to. Pierwsza była o przeciwieństwach (a propos - Pomelo i przeciwieństwa też będzie u nas na tapecie), a druga jest o zawodach.




Jest więc nauczyciel, policjantka, położna, sędzia, astronautka itd. Każdy miś to taki prosty "gryzmoł" - kontur, dwa uszka, oczy i pyszczek. Wystarczy, by każde dziecko zidentyfikowała zwierza. Atrybuty poszczególnych zawodów też są dokładnie przemyślane i Miśka bez problemu odgaduje zawody. No prawie zawsze. Czasem jest kupa śmiechu: Cukiernik=Ciastkonosz, Fotografka=Mama bez oka, Pływaczka=Kosmita etc.
Książka jest utrzymana w duchu gender. Jest więc klasycznie: mechanik i położna, ale też dyrygentka, cukiernik, listonoszka.







RÓŻNIMISIE
Autorka i ilustratorka: Agata Królak
Wydawnictwo: Dwie Siostry
Książkę mamy STĄD

PS. Miśka zaczęła chodzić do przedszkola, a ja powoli wracam do pracy. Na razie w domu i kontynuując zaczęty projekt bucikowo-zabawkowy. W planach jest jednak przeskok do trochę innego projektu, który chciałabym kontynuować. I will keep you posted.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...